Friday, October 30, 2009

爱情



爱有那么简单吗?

一见钟情真的会有结果吗?

一见钟情真的会让人爱得那么深吗?

为什么有些人可以把爱看得那么随便?

很容易的就爱上一个人

也很容易的就放下了一个人

这算是爱吗?

我真的无法了解某些人的想法

可以很容易的就爱上一个人

也可以很容易的就翻掉一段感情

到底爱对他们来说是什么?

可能我把爱情看得太重了

总觉得不可以随便乱乱来

这样是好还是坏?

我是一个好玩的人

我也可以很随便的就喜欢上很多人

但是我没有很随便的就爱上一个人

难道这也算花心吗?

难道这也算不成熟吗?

如果我是花心或不成熟,那我就应该谈过很多次的恋爱了

但是我没有,我只有谈过那么一次

就曾经爱上呢么一个人而已

不知道是不是被伤害过很深,觉得自己已经很难要真正爱上一个人了

已经麻木了,已经不知道到底爱是什么了

虽然诞生的生活是很自由自在的

但是偶尔会羡慕那些在谈恋爱的人



2 comments:

Sicreci said...

爱有那么简单吗?
>>Love is how you see it as, it can be easy, it can be difficult...

一见钟情真的会有结果吗?
>>Depends on what do you like them as? What attracts you to them.

一见钟情真的会让人爱得那么深吗?
>>If it happens that he/she is the one you've been searching for.

为什么有些人可以把爱看得那么随便?
>>Bcoz they've nvr known the meaning of true love.

很容易的就爱上一个人
>>It's easy to love someone if you could just accept their flaws.

也很容易的就放下了一个人
>>Sometimes loving means letting go, setting them free.

这算是爱吗?
>>It could be, it had been.

难道这也算花心吗?
>>A playboy/playgirl is one who treats the heart of others as nothing.

难道这也算不成熟吗?
>>Maturity is based on how you handle things, how you see things as.

不知道是不是被伤害过很深,觉得自己已经很难要真正爱上一个人了
>>When the right person comes along, she/he will held the key to your heart.

已经麻木了,已经不知道到底爱是什么了
>>Bcoz u hev kept ur heart in a cage.

虽然诞生的生活是很自由自在的
但是偶尔会羡慕那些在谈恋爱的人
>>This I understand, bcoz I feel that way EVERY single time, but it's not the time for me 2 love.^^

Stefienoki said...

u almost answered every statements i made... i feel that ppl who easily fall in love or fall out of love is not serious in it.. meaning he/she is more emotional rather than rational..